Manual odbiorca

 

Zagadnienia:

 

  1. Wyrażenie zgody na e-FAKTURĘ.
  2. Pierwsze wejście do systemu.
  3. ZakÅ‚adka „Faktury”.
  4. ZakÅ‚adka „Dokumenty”.
  5. ZakÅ‚adka „Ustawienia” - udostÄ™pnianie dokumentów.
  6. ZakÅ‚adka „Zmiana hasÅ‚a”.
  7. Kolejne wejście do systemu.

 

 

1. Wyrażenie zgody na e-FAKTURĘ.

Zgodę na e-FAKTURĘ można wyrazić na 2 sposoby:

  • drogÄ… elektronicznÄ…,
  • drogÄ… „papierowÄ…” - podpisujÄ…c umowÄ™.

 

a) Proces wyrażania zgody drogÄ… „papierowÄ…”.

Po podpisaniu umowy informacja o wyrażeniu zgody na otrzymywanie dokumentów elektronicznych przekazywana jest z systemu informatycznego Eden Springs do systemu Eden ePlatforma. W ciÄ…gu 24 godzin od momentu przekazania tej informacji na adres
e-mail Klienta, który wyraziÅ‚ zgodÄ™ zostanie wysÅ‚ana wiadomość:



Następnie należy kliknąć w link znajdujący się w treści e-maila i postępować zgodnie
z instrukcjami opisanymi poniżej, zaczynajÄ…c od zalogowania siÄ™ przy użyciu numeru Klienta, NIP lub PESEL (po klikniÄ™ciu w link – otworzy siÄ™ strona z formularzem wyrażenia zgody na fakturÄ™ elektronicznÄ…).

 

b) Proces wyrażania zgody drogą elektroniczną:

1. Zgodę na e-FAKTURĘ wyrażamy poprzez aktywację usługi na stronie www.eden.pl
w zakÅ‚adce „E-FAKTURA”.

Po wyÅ›wietleniu zakÅ‚adki przechodzimy dalej klikajÄ…c w zakÅ‚adkÄ™ „Sprawdź jakie to proste”.

 

 

 

2. NastÄ™pnie klikamy w przycisk „WYRAÅ»AM ZGODĘ.

 

 

 

 

 3. Proces rejestracji rozpoczynamy logujÄ…c siÄ™ do systemu podajÄ…c swój numer Klienta.

 

 

 

NastÄ™pnie klikamy „Dalej”. System automatycznie poprosi o podanie numeru NIP (lub PESEL).

 

 

 

Po klikniÄ™ciu „Dalej” zostaniemy przekierowani na stronÄ™ z formularzem wyrażania zgód.

 

4. W pierwszej kolejności należy podać/zweryfikować następujące dane:

  • ImiÄ™ 
  • Nazwisko 
  • Nr telefonu 
  • Adres e-mail

Następnie dokonać wyboru sposobu logowania.

Można logować się na 2 sposoby:

  • korzystajÄ…c z numeru Klienta i NR NIP lub PESEL;
  • korzystajÄ…c z numeru Klienta i hasÅ‚a.

 

 

Jeżeli wybrana zostanie druga metoda „logowanie przy użyciu nr Klienta i hasÅ‚a” – należy w odpowiednim polu wpisać wybrane hasÅ‚o. Pod polem „hasÅ‚o” wyÅ›wietli siÄ™ miernik siÅ‚y hasÅ‚a. HasÅ‚o musi skÅ‚adać siÄ™ z minimum 8 znaków. Po wpisaniu hasÅ‚a należy je powtórzyć w polu „powtórz hasÅ‚o” - pole to jest nieaktywne jeżeli hasÅ‚o nie zawiera 8 znaków.

 

 

 

 

 

HasÅ‚o i sposób logowania można zmienić po zalogowaniu siÄ™ do systemu (proces jest opisany w dalszej części dokumentu).

 

Po uzupeÅ‚nieniu wszystkich wymaganych pól (oznaczonych czerwonÄ… gwiazdkÄ…) klikamy „Dalej”.

 

NastÄ™pnie należy wyrazić zgodÄ™ na otrzymywanie dokumentów drogÄ… elektronicznÄ…, oraz zaakceptować regulamin zaznaczajÄ…c pola „Tak” - pole te sÄ… obowiÄ…zkowe. ZachÄ™camy również na wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych, aby otrzymywać informacje o promocjach, nowoÅ›ciach itd. - nastÄ™pnie klikamy przycisk „Dalej”.

 

 

Po zaakceptowaniu regulaminu i wyrażeniu zgody zostaniemy przeniesieni na stronę
z informacjÄ… o dalszych krokach.

 

 

Jednocześnie na adres e-mail podany podczas procesu rejestracji wysłany zostanie list powitalny potwierdzający dokonanie rejestracji w systemie Eden ePlatforma.

W e-mailu znajdziecie PaÅ„stwo link, który należy kliknąć aby dokoÅ„czyć proces rejestracji.

 



Weryfikacja tożsamości odbywa się poprzez kliknięcie w link znajdujący się w treści wiadomości.

Po wykonaniu tej czynności następuje pierwsze wejście do systemu.








2. Pierwsze wejście do systemu Eden Eplatforma

Należy ponownie podać numer Klienta, a następnie w zależności od wybranego sposobu logowania NIP, PESEL lub hasło.

Po wejÅ›ciu do systemu użytkownik przenoszony jest automatycznie do zakÅ‚adki „Faktury”.

3. ZakÅ‚adka „Faktury”


ZakÅ‚adka „Faktury” zawiera listÄ™ otrzymanych faktur. Otrzymane dokumenty wyÅ›wietlajÄ… siÄ™ jeden po drugim jako wiersze w tabeli.


Tabela zawiera podglÄ…d najważniejszych informacji z faktury, które wyÅ›wietlone sÄ…
w następującej kolejności:

  • id – nr systemowy dokumentu;
  • typ dokumentu – informuje czy jest to faktura, czy inny dokument przesÅ‚any przez firmÄ™ Eden;
  • ID odbiorcy – numer Klienta;
  • Nr faktury;
  • Data wystawienia;
  • Termin pÅ‚atnoÅ›ci;
  • Kwota do zapÅ‚aty;
  • Data pierwszego odczytu – data pierwszego wyÅ›wietlenia dokumentu;
  • OpÅ‚ać / Pobierz / E-FAKTURA – możliwość wyÅ›wietlenia, podglÄ…du lub pobrania oryginaÅ‚u dokumentu (zabezpieczonego podpisem elektronicznym) oraz opÅ‚acenia należnoÅ›ci za pomocÄ… systemu pÅ‚atnoÅ›ci elektronicznych.

Sortowanie dokumentów

W nagÅ‚ówku tabeli w każdej kolumnie znajdujÄ… siÄ™ strzaÅ‚ki za pomocÄ…, których możemy sortować dokumenty rosnÄ…co lub malejÄ…co. Sortowanie dotyczy kolumny, dla której zostaÅ‚a wciÅ›niÄ™ta strzaÅ‚ka.



Filtrowanie dokumentów

W każdej kolumnie pod nagÅ‚ówkiem znajduje siÄ™ pole umożliwiajÄ…ce wpisanie wartoÅ›ci lub daty. Np. Id odbiorcy, Daty wystawienia. Po wypeÅ‚nieniu pól możemy dokonać filtrowania dokumentów na podstawie zadanych kryteriów.

Na koÅ„cu nagÅ‚ówka tabeli, w ostatniej kolumnie znajdujÄ… siÄ™ dwa przyciski:

Filtruj i Czyść.

Po wciÅ›niÄ™ciu „Filtruj” nastÄ™pujÄ™ filtracja tabeli. Przycisk „Czyść” usuwa wczeÅ›niej wprowadzone kryteria.

4. ZakÅ‚adka „Dokumenty”


W zakÅ‚adce Dokumenty znajdujÄ™ siÄ™ lista dokumentów nie bÄ™dÄ…cych dokumentami fiskalnymi - umieszczane zostanÄ…: newslettery oraz ulotki reklamowe.


5. ZakÅ‚adka „Ustawienia”


UdostÄ™pnianie dokumentów

Jeśli jeden odbiorca posiada kilka kont (kilka firm), żeby podejrzeć wszystkie swoje dokumenty musi się logować za każdym razem do innego konta (innej firmy).

Aby uniknąć wielokrotnego logowania, odbiorca może wybrać konto nadrzÄ™dne, na które bÄ™dÄ… przychodzić dokumenty z innych kont.

W celu udostÄ™pnienia dokumentów należy wejść do zakÅ‚adki „Dokumenty”.

W poniższej zakÅ‚adce należy wprowadzić numer konta, które ma być kontem nadrzÄ™dnym.

Od tej chwili dokumenty, które przychodzÄ… na konta, do którego jesteÅ›my obecnie zalogowani bÄ™dÄ… również wysyÅ‚ane na konto, do którego numer zostaÅ‚ wprowadzony
w formularzu.

Po wciÅ›niÄ™ciu przycisku „ok” nastÄ™puje zapisanie ustawieÅ„ oraz wyÅ›wietlenie ekranu potwierdzajÄ…cego udostÄ™pnienie dokumentów.





Zmiana adresu e-mail

Aby zmienić adres email należy w formularzu „Ustawienia konta” wprowadzić nowy adres e-mail i zatwierdzić zmianÄ™ wciskajÄ…c przycisk OK.

Po wykonaniu tej operacji na „nowy” adres e-mail zostanie wysÅ‚ana informacja potwierdzajÄ…ca zmianÄ™ adresu.



Zmiana numeru telefonu:

W celu zmiany (lub podania jeżeli wcześniej nie został podany) nr telefonu należy
w zakÅ‚adce „
Ustawienia” wpisać nowy numer telefonu w polu: „Numer telefonu”.

Zmiana sposobu logowania:

Aby zmienić sposób logowania, należy zaznaczyć lub odznaczyć pole „logowanie po haÅ›le”,

  • zaznaczone pole oznacza, że logowanie do systemu nastÄ™puje przy użyciu nr Klienta i hasÅ‚a,
  • odznaczone pole oznacza logowanie przy użyciu nr Klienta oraz NIP lub PESEL.

Po zaznaczeniu pola „logowanie po haÅ›le” wyÅ›wietlÄ… siÄ™ pola, w których należy podać hasÅ‚o oraz powtórzyć hasÅ‚o w celu weryfikacji jego poprawnoÅ›ci - podobnie jak podczas rejestracji w systemie wyÅ›wietli siÄ™ miernik siÅ‚y hasÅ‚a.

HasÅ‚o musi skÅ‚adać siÄ™ z minimum 8 znaków i dopiero po wpisaniu takiej iloÅ›ci znaków pole „powtórz hasÅ‚o” bÄ™dzie aktywne.






6. ZakÅ‚adka „Zmiana hasÅ‚a” (dostÄ™pna wyÅ‚Ä…cznie dla Klientów logujÄ…cych siÄ™ przy użyciu nr Klienta i hasÅ‚a).




Aby zmienić hasło wystarczy wpisać obecne hasło a następnie podać nowe hasło i wpisać je ponownie w celu weryfikacji.

Po wciÅ›niÄ™ciu przycisku „Zapisz” zostaje ustawione nowe hasÅ‚o.



7. Kolejne wejście do systemu.

Przy ponownym wejściu do systemu zostajemy poproszeni o podanie numeru Klienta.




Następnie system w zależności od wybranego sposobu logowania poprosi
o wpisanie numeru NIP, PESEL lub hasÅ‚a. Jeżeli wybrali PaÅ„stwo sposób „
logowanie po haÅ›le”, a hasÅ‚o zostaÅ‚o zapomniane należy skorzystać z opcji „przypomnienie hasÅ‚a”.



Po klikniÄ™ciu w link „ZapomniaÅ‚em hasÅ‚a” znajdujÄ…cy siÄ™ pod przyciskiem „Dalej” należy podać nr Klienta i kliknąć „WyÅ›lij”.




Na PaÅ„stwa adres e-mailowy zostanie wysÅ‚ana wiadomość z linkiem do logowania, której nadawcÄ… jest faktura@pl.edensprings.com. Po zalogowaniu należy dla bezpieczeÅ„stwa ustalić nowe hasÅ‚o.